Jag kan inte sluta gråta av Anne Liljeroth


Tack så mycket Louise Bäckelin Förlag för recensionsexemplaret!

En enkel fråga får Josefins tillvaro att rasa samman. Ingenting fungerar längre som det brukade. Hon känner sig tom och värdelös - hon är utmattad.

Boken är uppdelad i två delar: det som ledde upp till utmattningen och en del om själva utmattningen som utspelar sig ungefär ett års tid. 

Det här är en bra och viktig bok om ett ämne som inte berörs särskilt ofta i skönlitteratur, i alla fall inte vad jag stött på. Anne Liljeroth skriver på ett målande sätt som stundom också blir väldigt gripande. Och det säger jag inte ofta! 

Bitvis kunde jag tycka att boken malde på litegrann, men jag kan tänka mig att det är så utmattning ofta känns. Som att det maler på. Jag kan inte sluta gråta är bok jag vill rekommendera, även om den inte är särskilt upplyftande så var den trevlig att läsa tack vare hur bra skriven den var. Dessutom var den mycket tillgänglig i språket, en frisk fläkt bland böcker som vill för mycket. Helt enkelt en lågmäld pärla bland det här årets tidiga böcker.

Betyg: 4 av 5
Färlag: Louise Bäckelin Förlag
Språk: Svenska
Sidor: 184
ISBN: 9789177990598
Bokrecension | |
Upp