Den oändliga familjen av Cilla Naumann


Stort tack till Albert Bonniers Förlag för recensionsexemplaret! 

En ung flicka är betraktare när en familj flyttar in i huset mitt emot. Hon ser vad de gör och tar del av vad som händer i deras liv på distans, och anar att något är fel. Vad hon inte vet är att hon för alltid kommer förändras av det hon anar. 

Familjen mitt emot är en familj i djupaste kris. Kan de ta sig ur den? Och framförallt: vad är det som har hänt? 

Den oändliga familjen är en dramatisk bok, men på ett nedtonat sätt. Den är pinande spännande och man kan inte sluta läsa när man väl har börjat: man måste verkligen få reda på vad som kommer hända med de människor man lär känna i boken. Personporträtten i boken är nära för det är nästan ingen interaktion utan bara personernas tankar man får ta del av. Hela boken är skriven på ett så otroligt snyggt sätt och varje stycke träffar helt rätt. Rent skrivmässigt är det bland det bästa jag har läst! 

Boken är smart uppdelad mellan olika personer. Uppdelningen tycker jag är klockren och för handlingen framåt på ett smart sätt. Man läser den här boken med skräckblandad fötjusning och den är så gripande. Det här är en bok jag vill rekommendera starkt, den knockade mig fullkomligt. Hur varje stycke sitter som en smäck, hur handlingen artar sig, hur handlingen i stunden blandas med karaktärernas minnen. LÄS DEN! 

Betyg: 4,5 av 5
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Sidor: 255
Språk: Svenska
ISBN: 9789100174330
 
Bokrecension | |
Upp