Årets bästa böcker

 

Jag har gjort en sammanställning över det bästa jag läst i år (hittills)! En hel del pärlor finns det här, även om de böcker som toppar listan är Den hemliga historien (Donna Tartt), Drömfakulteten (Sara Stridsberg), En dag ska jag bygga ett slott av pengar (Evin Ahmad) och Bränn alla mina brev (Alex Schulman). Kanske hittar ni något intressant!

  • Räddaren i nöden - J.D. Salinger 
  • The Sun and Her Flowers - Rupi Kaur
  • It’s Kind of a Funny Story - Ned Vizzini
  • Norra Latin - Sara Bergmark Elfgren
  • De kommer drunkna i sina mödrars tårar - Johannes Anyuru
  • Den hemliga historien - Donna Tartt
  • Stoner - John Williams 
  • Rich Boy - Caroline Ringskog Ferrada-Noli
  • Morgon i Jenin - Susan Abulhawa
  • The First Bad Man - Miranda July
  • Den svavelgula himlen - Kjell Westö -Vegetarianen - Han Kang
  • Flickorna - Emma Cline
  • Det var vi - Golnaz Hashemzadeh Bonde
  • En dag ska jag bygga ett slott av pengar - Evin Ahmad 
  • Blybröllop - Sara Paborn
  • Pappaklausulen - Jonas Hassen Khemiri
  • Makten - Naomi Alderman
  • Ædnan - Linnea Axelsson
  • Jag ringer mina bröder - Jonas Hassen Khemiri 
  • Egenmäktigt förfarande - Lena Andersson
  • Drömfakulteten - Sara Stridsberg
  • Bögtjejen - Aleksa Lundberg 
  • Bränn alla mina brev - Alex Schulman
Allmänt | |
Upp